martes, 7 de febrero de 2012

Reformulació activitat 5.

Primer de tot hem de definir el concepte de equip de treball. Aquest es el que es destina a la resolució de problemes complexos i es coordina per assolir objectius comuns.
Podem afirmar que, habitualment, en qualsevol tipus d’empresa, totes les decisions importants es prenen en equip, ja sigui directament o bé a partir de les decisions individuals dels membres que formen els equips que integren la pròpia empresa.
Al mateix temps, hi ha equips de treball que es converteixen en eines per solucionar problemes de l’organització, per això es tan important treballar en equip.
En quant al problema que es presenta en aquesta activitat, Maria s’hauria de plantejar fer diverses coses per poder solucionar el problema i formar així un bon equip de treball.
Primer de tot, si jo fos Maria plantejaria una reunió individualitzada per a saber el que pensa cadascú de la resta de membres del equip, preguntar-los si existeix algun problema amb algun membre...
Desprès, sabent el que pensa cadascú els reuniria a tots junts per poder solucionar possibles conflictes entre ells i explicar-los, com hem dit abans,  la importància de treballar en equip per a fer un bon treball entre tots. A més, els plantejaria els avantatges de treballar en equip, que serien els següents:

-        Treball més agradable: disminueix la tensió, ja que es comparteixen tasques.
-        La responsabilitat és compartida; per tant, no recau sobre un únic individu.
-       Els premis i reconeixements són compartits.
-        Incrementa la qualitat del treball final, ja que es comparteix coneixement i es generen resultats optimitzats.
-       Propicia l’esperit col·lectiu.
-        Millora el compromís dels individus amb l’organització, en generar un clima de treball que permet la participació i l’aportació d’idees i suggeriments individuals per assolir objectius comuns.
-       Possibilita compartir coneixements i informació.
-       Genera diferents perspectives —i, per tant, possibilitats— de solucionar problemes.
-       Proporciona major seguretat: acceptació de solucions.
Per altra banda, sinó funcionaren les reunions individualitzades i col·lectives, hem centraria en fer dinàmiques de grup. Dins d’aquestes dinàmiques es plantejarien activitats de:
-       Dinàmiques de presentació.
-       Dinàmiques de coneixement i confiança.
-       Dinàmiques d’emocions i autocontrol.
-       Dinàmiques d’autoestima.
-       Dinàmiques de cohesió i col·laboració.
-       Dinàmiques d’habilitats socials o resolució de conflictes.
A continuació mostraré un exemple de dinàmica de presentació per a que els membres del grup es conegué  millor i puguen treballar en equip.
Descripció: El professor inicia el torn de presentació dient: Hola! Sóc (nom) i (fa tres afirmacions o negacions sobre ella mateixa, una de les quals és falsa). Intentarem que siguin especials, divertides o sorprenents.
Ex.: Hola, em dic Andreu. He viscut un any a la Xina, vaig ser campió d’esgrima i m’agraden molt les ostres. Una de les tres afirmacions no és certa. Em sabríeu dir quina?
Un a un la resta de participants es presenten de la mateixa manera. Així els membres del grup coneixen una mica més la resta de membres.
Amb tot el plantejat anteriorment pretenc obtenir els següents objectius:
-       Determinar les característiques de treball eficaç enfront dels equips ineficaços.
-       Valorar els avantatges del treball en equip.
-       Valorar positivament l’existència de la diversitat de rols i opinions assumides pels integrants del equip de treball.
-       Comprendre la necessitat d’avaluar el rendiment del equip per millorar-ne l’actuació.
-       Incrementar la motivació i la satisfacció de treballar en equip.
Esperem que amb aquest objectius els membres del centre comencen a treballar en equip i així poder fer una bona programació per als alumnes del centre, ja que així tots eixiran guanyant, tant els membres del equip com els nens i nenes del centre.

1 comentario:

  1. Hola, bona feina!! has fet cas dels comentaris de les teues companyes i la reformulació la trobe més completa. La enumuració que poses dels tipus de dinàmiques, cosa que moltes de vosaltres poseu, és interessant però consideres que cal posar-ho... el que vull que entengues és que hem d'aprendre ha seleccionar i posar allò que realment és imprescindible. Per exemple jo no les haguera enumerat però si que haguera parlat de l'acitud que Maria ha de tindre durant la reunió o l'execusió de les dinàmiques. No, obstant, bona feina!!

    ResponderEliminar