martes, 15 de noviembre de 2011

Reformulació activitat 3.

Per convèncer l’equip educatiu de l’escola sobre l’importància de fer un projecte d’entrenament en habilitats socials faríem una xerrada. En aquesta xerrada, que es faria en hores extraescolars i en un aula gran,  introduiríem un Power Point com a suport on ficaríem els punt principals dels que anem a xarrar.
-       Primer definiríem  el que son les habilitats socials: Aquestes són totes aquelles maneres de fer o de comportar-se, verbals i no verbals, que serveixen per afavorir les relacions interpersonals. La majoria de les vegades són verbals ja que utilitzem el llenguatge oral i/o escrit per comunicar-nos, però també poden ser no verbals ja que, sovint, ens comuniquem amb el llenguatge corporal, com els gestos, la mirada...

-       Desprès introduiríem la definició d’un autor per enllaçar-lo amb el punt següent: Hi ha un autor, Vicente E. Caballo que les defineix com “conductes que les persones emeten en situacions interpersonals per obtenir una resposta positiva dels demés. Aquestes conductes s'aprenen, es poden millorar mitjançant la pràctica: l'entrenament en habilitats socials millora la capacitat per a relacionar-se i comunicar-se amb els altres. Aquesta millora proporciona satisfacció i aquesta porta a un augment de la freqüència de les conductes interpersonals, que a la vegada serveix d'entrenament i s'acaba per mecanitzar les estratègies apreses convertint-les en hàbits de conducta consolidada. La falta d'habilitats socials afecta negativament a l'autoestima, i genera ansietat, falta de confiança i inhibició social, la qual cosa forma un cercle tancat. L’objectiu de l'aprenentatge de les habilitats socials és aconseguir que les persones diguin el que pensen sense deixar de respectar als que pensen diferent, que no es facin els forts amb els dèbils, ni dèbils amb els forts sinó que mantinguin sempre una fortalesa serena davant la incoherència, la immadures i l’egoisme d'altres persones.”

-       A continuació explicarem perquè volem introduir el projecte:Com molt be diu aquest autor, les habilitats socials s’aprenen mitjançant la pràctica, per això hem d’entrenar-les. Aquestes pràctiques s’han d’iniciar en edats tempranes, es a dir, en l’educació infantil. Per això volem introduir un projecte d’entrenament d’habilitats socials.

Les habilitats socials proporcionen als nens un mitjà a través del qual poden donar i rebre recompenses socials positives, les quals, tanmateix, condueixen a un increment de la implicació social, generant més interaccions positives.

-       A més explicarem activitats i/o dinàmiques:Si finalment l’equip educatiu accepte la proposta de projecte iniciarem una sèrie de dinàmiques i activitats en les aules de nens i nenes de més de 2 anys.
Algun exemple de activitat relacionat amb la mostra de sentiments seria:

Nombre del juego: “abracémonos”
Tipo y características del juego: Juego afectivo.
Número participantes:
Toda la clase.
Edad:
A partir d los 3 años.
Duración:
10 minutos.
Ubicación:
En el aula.
Objetivos:
-          Aprender a expresar sentimientos.

Organización del espacio:
En el aula. Apartaremos las sillas y las mesas sino disponemos del espacio necesario.

Recursos materiales y/o infraestructuras:
 Radio-Casete y CD de música.

Descripción y desarrollo del juego:
La educadora pondrá la música y los niños/as siguiendo el ritmo de la música se desplazaran por el aula. Cuando la educadora para la música los niños/as se detendrán y abrazaran al niño/a que tengan más cerca.

Evaluación: Observaremos si todos los niños/as participan y muestran sus sentimientos (su afecto hacia el resto de compañeros/as)



En les dinàmiques i activitats proposades tindrem uns clars objectius que serien:
-       Augmentar l’autoestima
-       Facilitar l’autoconeixement
-       Millorar les habilitats comunicatives
-       Incrementar l’autocontrol emocional
-       Ajudar a superar les situacions d’estrès
-       Evitar conductes agressives i passives
-       Contribuir a la pressa de decisions
-       Descobrir les capacitats creatives
-       Iniciar una correcta expressió emociona
Finalment, agrairíem l’assistència dels membres de l’equip educatiu per atendre’ns.
Amb tot el que hem nombrat esperem que l’equip educatiu del centre pense amb la proposta realitzada. Ja que açò o fem per tots els nens i nenes i com ja hem dit abans per l’importància d’aprendre les habilitats socials des de ben petits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario